Sidan är under uppbyggnation!

Nyheter
Laddar...

BFT Stealth 3000 M5GS (Test)

BFT Stealth 3000 M5GS Haspelrulle bild 1
BFT Stealth 3000 M5GS heter rullen jag köpt med mig hem i går. Skall erkänna att detta var lite av ett impulsköp. Det ska snabbt visa sig att detta var ett impulsköp som snart ska bli ett återköp.
Det råder ingen tvivel om att detta är en vansinnigt snygg rulle. Och just utseendet fick mig med så många andra på fall. Men det borde ringt en varningsklocka redan här. På spolen finns det hål stora nog att släppa in smågrus och annat skräp. Vilket leder mig vidare till BFT Stealth 3000 M5GS största brist. Och det är att dom skapat den med en skruvlös design. Vilket i och för sig låter kanon. Inga skruvar och andra lösa delar som kan börja glappa. Men frågan jag ställde mig när jag kom hem är, Vad gör jag när den måste få service? Efter lite googlande stod det klart för mig att BFT Stealth 3000 M5GS är en engångsrulle. Det finns små enklare saker du kan lösa själv men för det lite mer avancerade krävs special verktyg. Verktyg som ska visa sig så gott som omöjliga att få tag i.
BFT Stealth 3000 M5GS rulle bild 2

Det finns massa teknisk data jag kan gå igenom. Men finner det lite meningslöst när mitt betyg blir: Köp inte! Jag bemödade mig inte ens att trä på lina. Utöver det jag skrev här ovan känns den sladdrig i aktionen och har ett knäppande ljud för sig när man vevar in.

BFT Stealth 3000 M5GS rulle bild 3
Det går även rykten på nätet att detta är en rulle BFT köpt in från Kina och bara smackat på sin logga. Ryktena säger att den då ska gå att köpa för runt 300kr. Om detta stämmer har jag dock inte lyckats bekräfta. Hade BFT Stealth 3000 M5GS matchat det kinesiska priset hade betyget blivit betydligt högre. Men för ett pris runt 1000kr kan jag inte ge den annat än en tvåa.

Slutbetyg: 4/10


Share on Google Plus

About Niklaz Ohlzzon

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer :

Skicka en kommentar